Tuesday, November 2, 2010

Autumn is here

I'm at home with my son that has got a temperature, today. Poor thing!
Still we managed to carve the pumpkin and that ritual always make me feel that autumn is here.
I wonder when I'll feel winter's here?
(when I decided to write this blog in english I had already written the following and I don't have time to translate it, so it'll stay in swedish, sorry!)

En alldeles fantastisk sak i livet är mänskliga relationer! Jag är lycklig över att ha en personlighet som är social och som tillåter mig att skaffa nya vänner, både här och där.

Man brukar ofta säga att man inte skaffar nya vänner efter att man blivit vuxen men i mitt fall stämmer det inte. Tack och lov!
När vi hade hantverkare på jobbet nyligen var jag kontaktperson till dem och något jag aldrig skulle kunnat föreställa mig var att den individ jag hade kontakt med skulle bli en personlig vän. En sådan där unik människa som man inte stöter på varje dag.
När jag lärt känna denna person, som markant skiljer sig från mina övriga vänner, insåg jag ånyo att man varje dag stöter på människor, byter några ord med dem, som man inte har en aning om vad de går igenom eller levat igenom. Man kan inte föreställa sig alla de levnadsöden som vandrar omkring i ens direkta närhet.
Om det är något jag får energi och livsglädje av, så är det vänskap och att lära känna nya människor. Jag är djupt tacksam över de fina vänner jag har i mitt liv!


Our pumpkin offers a grin to every
"Trick or treat":er.

Autumn morning, going to work.
Beautiful!

In this café you can still enjoy your "fika"
almost-outside...

No comments:

Post a Comment